fredag, februari 26, 2010

Våffeltanten


Nu har hon fått ett eget inlägg både här och på Idas blogg. Men det är hon värd, våffeltanten S, som skämmer bort oss och är sådär allmänt supertrevlig och haltar runt med en lös benbit i knät men ändå hittar tid att vandra Slottsskogen runt och baka hela tiden:

Tisdag: Våfflor till frukost
Onsdag: Ida lagade middag - men då kontrade våffeltanten med att baka bröd samt bjuda på efterrätt och portvin
Torsdag: Nygräddade kanelbullar som väntade som nattmat då vi rumlade in från Kelly's mitt i natten

Jag och min surdeg har rest runt världen tillsammans i nio år, deklarerade våffeltanten i onsdags. Lyckans surdegsklump säger jag! :)

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Hon har säkerligen imponerat på mig, denna Våffeltant!

Jessica sa...

Jag har gjort det till min livsuppgift att göra henne mera känd! Hon håller till i Masthugget och kan ses susa runt i Slottsskogen ifall du vill se fenomenet i verkligheten! :)