tisdag, februari 02, 2010

Fail & success

Försökte låna en bok via ALMA i dag, det gick inte eftersom jag är satt i låneförbud. Whaaat? Visst hade jag ju fått mail från "Xbo Akademi" om att böckerna är försenade, men jag trodde att jag hade plenty med tid att råda bot på problemet innan låneförbudet slår till. Apparently not. Nu gäller det att gå till ÅAB med svansen mellan benen och betala straffavgift. Fast det kan jag bjuda dem på, så många böcker som jag har hittat i deras gigantiska databas. Å andra sidan kan man ju tycka att de kunde bjuda mig, deras trognaste kund, på de där nio eurona...

Men lite success också: höstens bautakurs i marknadskommunikation klirrade i dag in i Sture med en skinande blank femma efter sig. Läraren hade skrivit trevliga kommentarer om att jag uttrycker mig bra i skrift och att jag kunde försöka omarbeta mitt slutarbete en aning och sedan publicera det i en litteraturvetenskaplig populärtidskrift. Vet nu inte om det finns några sådana som dessutom skulle vara intresserade av mina åsikter om sociala medier, men hojta till i så fall! Jag ska sitta här och känna mig lite stolt en stund.

2 kommentarer:

Nina sa...

Nice, grattis! Resultaten i den här ändan av Europa är inte lika lysande, inser att det nog inte är så enkelt att skriva uppsats på engelska.

Jessica sa...

nåmen jisses, det förstår jag, och jag tror bestämt att era kurser är betyligt mer HC än den här sist och slutligen var.

Tänkte just att London redan känns som länge sen. Skulle nog gärna sitta på din säng och äta pizza igen! :) Kram!