torsdag, februari 11, 2010

Kära nån

Kommatecken som saknas. Citationstecken som inte omvandlats till kursivering, och rentav en ful liten särskrivning. Pinsamt, jag vill:
a) Bryta mig in på Språkcentret, grabba tag i min avhandling och rusa därifrån eller
b) Gräva ner mig under täcket och försöka acceptera att jag kommer att uppfattas som språkhandikappad

Vad lär vi oss av detta, barn? Jo:
1) Läs igenom er slutgiltiga (riktigt slutgiltiga!!) text i utprintad version
2) Skriv ert mognadsprov så fort som möjligt så behöver ni aldrig titta åt kandin/gradun igen

Kvällen borde ägnas åt lite inbördes beundran. Som ni kanske förstår beundrar jag nog inte mig själv särskilt mycket just nu.

3 kommentarer:

Karin sa...

Du är knappast språkhandikappad. De där små slarvfelen är garanterat småpotatis jämfört med mååånga andra texter. Vi snackar ju inga grymma grammatiska fel eller tokiga meningsbyggnader. Upp med hakan! :)

Nina sa...

Jag beundrar från håll.

Jessica sa...

nå tack tack. Efter lite ost&vin och inbördes beundran känns det lite bättre :)