onsdag, februari 03, 2010

Force quit

Lite sur blir man allt. Då man känner att det nu är dags att ta tag i det där vaga projektet kallat gradu, att öppna Word-filen och sniffa på den lilla mängd text där finns. Läsa lite i uråldriga kandidatavhandlingen för att få inspiration och samtidigt repetition inför mognadsprovet. Köra lite copy paste och försent minnas att det i kombination med fotnoter inte går med MacWord, allting låser sig.

Undra om man ska ta ett låst Word som ett tecken på att det hela var en dålig idé.

4 kommentarer:

Temumriken sa...

Va? Hur ska man kunna skriva någonting utan att kunna flytta text med noter? I och för sig har man ju hört historier om forntida människor som skrev sin gradu på skrivmaskin, men det tror jag egentligen inte riktigt på...

Jessica sa...

jepp, det blir tyvärr vardag, måste copy paste via en neutraliserande "Notepad" som tar bort alla fotnoter, så sen får jag skriva in dem för hand efteråt. Såååå störande, ett oväntat problem som dessutom är oväntat stort!

Hujeda mig för skrivmaskinsskrivande ja, det är ju charmigt men inte med en gradu *ryser*

Nina sa...

Min engelskalärare skrev sin mastersuppsats för hand... det skulle ALDRIG fungera för mig, måste skriva för att kunna tänka och sen göra det till en sammanhängande text.

Jessica sa...

jag är visserligen ingen klipare och klistrare utan skriver ofta relativt rakt av från början till slut. har dock märkt att jag börjat klippa och klistra allt mer, och nu framför allt med ett bautadokument som gradun så är det bound to happen