fredag, augusti 01, 2008

Pirkka fixar

Hahaa, Pirkka-knepen förnekar sig aldrig, hör bara på detta:

Rinner svetten i ögonen när du cyklar? Lägg en dambinda mellan pannan och hjälmremmen, med sugsidan mot pannan. Fungerar säkert och märks inte.

Finns det på riktigt människor som har sina fjärrkontroller hängande i gamla strumpbyxor fastnitade i fåtöljen, som skidar med strumpbyxor över ansiktet (som skydd mot köld) eller som använder tight simmössa i skogen för att undvika älgflugor??


På tal om inredning så googlade jag fram lite bilder av området där jag ska bo i Göteborg. Rummen verkade stora men trots många möbler väldigt omysiga och kala. Tror nog att det blir ett litet inredningsprojekt när jag kommer fram så att jag inte ångestar i fyra månader :P.
Vår nyinflyttade granne hade lämnat en väldigt söt lapp i vårt brevinkast om att han ska ha en "småskalig inflyttningsfest" på fredag och lördag (?) och jag tyckte genast om honom. Tills dunkadunka-musik och bröl började eka över gården - när det är varmt har alla balkongsdörren öppen you know. Försöker tänka på det som bra träning inför korridorsboendet ;).
Ringde runt till mina tanter för sista gången denna sommar, nu är det semester och tentläsning som gäller! Skulle dock föredra en veckas jobb till framom juridikböckerna...

Inga kommentarer: