onsdag, augusti 13, 2008

Jess!

Jag tycker redan nu om Göteborg; jag känner mig så väl omhändertagen fast jag fortfarande är kvar i hemlandet. Här har jag funderat av och an på madrassläpande etc., men nu joinade jag några Facebook-grupper och hörde talas om ett startpaket. Efter lite surfande och mailande vet jag nu att man kan hyra ett startpaket med madrass(!), täcke, dyna och köksstuff såsom vinglas och andra nödvändigheter ;). Pakethyran för mina fyra månader blir billigare än den nästbilligaste madrassen på IKEA som jag hade siktat in mig på!! Fantastiskt! Nu får ni bara hålla tummarna för att det ännu finns kvar av dessa paket när jag arrivar, man kunde nämligen inte reservera dem på förhand! Min planerade IKEA-utflykt blir nu inget stressmoment utan snarare trevlig shopping (måste fortfarande skaffa lakan och handdukar själv). Me like!

Annars kan jag berätta att det är rätt trevligt att kunna använda sig av sina egna färska örter, plockade från balkongen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för kortet från Milano! Det e verkligen en trevlig stad.
Hoppas du får det bra i Göteborg!
//Clara

Anonym sa...

snart åker du iväg på äventyr - lycka til med allt och njut! Du kommer att få det super! Kram.
Mikaela

Jessica sa...

clara: tack och ingen orsak! :)

mikaela: Jag hoppas det jo! Hur har du själv landat i Finland?

Anonym sa...

Jag bara mellanlandade men är tillbaks i damark nu igen. Om tre veckor flyttar jag hem påriktigt - med myyyckt blandade känslor.
//Mikaela