tisdag, augusti 26, 2008

Det regnar här i Göteborg i dag...

Jag känner mig lite stolt över att min kappsäck trots allt inte vägde mer än 22 kg, jag har hört om 25 kg, 30 kg och sådana som kommit med tåg för att få roffa med mig så mycket som möjligt :).
Igår var det en rätt lugn och trevlig dag, vi vinkade av Nanne på förmiddagen och sedan tog jag det lugnt i soliga city. Skrev brev, shoppade, lånade lite böcker på biblioteket och hämtade "hem" mitt Adlibris-paket. J och jag testade Skype-förbindelsen och den fungerade bra! J bokade dessutom flyg hit för fem nätter i oktober! *längtar* På kvällen bar det av in till centrum till en pub med litteraturtyskar (träffade ännu en) samt några svenskar och en till finländare som anlände igår. Där pratades det om bayersk öl, flick- och pojkvänner, flygkilon, rågbröd och kräftor :).

I dag har jag vaknat upp till regn och rusk, Göteborg visar sin rätta sida. Så småningom ska jag ta mig till universitetets huvudbyggnad för lite utisinfo, imorgon är det rundvandring på uni-biblioteket och på insten.

Hur har ni det?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ser hur mysigt ut som helst, fina gardiner! Har suttit och paniksurfat hela morgonen eftersom jag märkte att "jag" har internet. Nice! Hoppas att det håller i sig. Måste överlägga med andra resesugna människor om när det kan tänka sig att vara lämpligt att dyka upp hos dig. Oktober?

Jessica sa...

Tack, jag gillar gardintyget! Grattis till Internet ;)
Efter den åttonde oktober är det iaf ledigt :)

Sara sa...

Låter som om du redan funnit dej tillrätta och trivs bra. Vackert så. :) Och Köpis låter inte alls som en dum idé, stan e ljuvlig!

Anonym sa...

Hej Jessica!
Låter som att saker och ting går bra för dig trots allt! Hoppas du trivs i Götet och kommer få det riktigt bra. Här i landet långt i öst går det också bra, trots de bristande engelskakunskaperna, märklig mat och i princip helt utebliven info om kurser odyl...När börjar du skolan?
/Minna

Jessica sa...

sara: tack för ditt stöd :)

minna: Nästa vecka börjar föreläsningarna, tisdag närmare bestämt. Och jo tack, här har jag det riktigt bra!