onsdag, augusti 27, 2008

Första titten på Humanisten

Igår blev vädret snabbt vackert igen men imorse var regnet tillbaka och det har bara förvärrats under dagen. Bibbainfot var väldigt basic och systemet verkar fungera ungefär som i Åbo även om många hyllor är öppna och öppettiderna är bättre. Nu har jag lånekort även dit =).
Jag var också på besök på insten tillsammans med en massa tyskar (ständigt dessa tyskar, jag lovar att jag har tysk accent på svenskan då jag kommer hem!!), en schweizare, två polacker, en norska och en holländska. Studievägledaren var precis så trevlig som hon verkat i mailen men det tog rätt lång tid eftersom hon tog sig tid att prata med var och en av oss i enrum. Tyvärr är infon om den ena kursen jag ska gå (uppdelad i teoridel och en temadel om populärlitteratur) fortfarande bristfällig, men i kursen Litteratur och genus har jag deadlines och litteraturen klart för mig och jag borde egentligen sätta mig med en teoribok under näsan redan nu; på äkta litt.vet.manér ska man förstås vara välförberedd redan första lektionen. Fast i det här regnrusket lockar det nog mera att öppna Fazers Blå-plattan (som förresten finns till salu lite här och där, helt onödigt att köpa från Helsingfors-Vanda med andra ord) och sätta sig tillrätta med en av alla böcker jag släpat hem från biblioteket. Mina tyska buddies är lite asociala och trötta :P men en finsk flicka har nyss flyttat in i området och skulle kanske titta in hos mig ikväll.

Inga kommentarer: