fredag, augusti 22, 2008

Här är jag!

Jag lever och mår bra - tror jag, jag har inte hunnit känna efter! Här är det hektiskt så det förslåt de första dagarna och stipendipengarna flyger iväg :P. Nu lyckades jag iaf virittä Internet (tror jag, det kan ju förstås hända att jag just nu gör mig skyldig till fult intrång någonstans ;)) och eftersom sambon fick den långa rapporten får ni nöja er med att läsa det lilla jag hinner skriva nu innan jag ska springa iväg igen. Jag har inte ens hunnit packa upp min kappsäck - det är dock ganska mycket jobb i och med allt stuff jag lyckades proppa in! :D

Nanne och Linda är snälla och hjälper och håller sällskap, de utisar jag bondat med i Internet-kö på kontoret igår kväll (88 nr före mig och 1,5h väntan!) samt på ölet igår verkade också väldigt trevliga. Vissa stackare hade inte ens hunnit skaffa Erasmus-paketet med madrass etc. och bagaget hade fastnat någonstans, jag tackade min lycklliga stjärna för tidigt morgonflyg, fräsch Erasmus (=IKEA)-madrass och IKEA-tyg att hänga upp framför fönstret inatt då jag kom hem! Läget är också bra, ganska många bor i trakten och det går bussar in till stan dit man kan gå hurtigare dagar då man inte flänger omkring.

Jag har extra madrass (en sunkig smal en som lämnats kvar, jag sover på skön IKEA-version), extra dyna samt IKEA-fleecefilt, så nu är det bara för er att börja boka flyg hitåt!
Jisses, har så mycket jag vill berätta så texten blir värsta stream of conciousness märker jag! Nåväl, nu ska jag fräscha upp mig lite och kanske även tömma kappsäcken en aning, sen bär det av mot biljard och öl med Linda&co. Over and out från trevliga Göteborg hälsar en omtumlad men rätt så nöjd Jessica!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, du verkar ju ha kommit igång riktigt bra där, fortsätt i den stilen! Du har redan insett hur snabbt de första dagarna gått, lite skrämmande är det ju.. När börjar föreläsningarna?
Jag kom till Åbo med Nina igår, ikväll cyklade vi runt i Hallis och Räntämäki och kollade in några bostäder. Jag har anmält mej som utistutor och det är en av våra uppgifter att kolla att utisarnas bostäder är i ok skick.
Alles Gute och fortsätt njut av tiden där!

Mickus sa...

Oh my good va roligt att du äntligen e framme! Ha en super tid! o rapportera i bloggen ;) kraaam

Anonym sa...

Jag tycker att du kan ändra ditt bloggnamn till stream of conciousness (svårstavat!) panorama. Det låter ju hur bra som helst hittills! Kom till Åbo i förrgår och försöker febrilt att inte slösa en massa pengar, det finns inte så mycket annat att göra än att gå omkring i stan den här helgen eftersom alla behagar vara någon annanstans än i Åbo.
Igår var jag på en kolla-lägenheter-runda för utisarna med utistutor Ika, blev jätteinspirerad att åka iväg jag också! Och btw, Hallis är hur snyggt som helst. Mycket bättre än studentbyn. Ha det bra, hälsningar från Gripen.

Puss&Kram

Jessica sa...

Hej på er, kul med snabba kommentarer!
Bra Ika att du tar hand om utisar :) Jepp, dagarna rusar förbi, nästa vecka är det introgrejs för utisarna och veckan därpå börjar föreläsningarna

mickus: Jepp, rapporterar så mycket jag kan!

Nina: jag kan tyvärr inte ge några tips på att spara pengar, här brinner de i början...
nina:

Jessica sa...

Hej på er, kul med snabba kommentarer!
Bra Ika att du tar hand om utisar :) Jepp, dagarna rusar förbi, nästa vecka är det introgrejs för utisarna och veckan därpå börjar föreläsningarna

mickus: Jepp, rapporterar så mycket jag kan!

Nina: jag kan tyvärr inte ge några tips på att spara pengar, här brinner de i början...
nina:

Anne sa...

Hej! Snygg blogg du har! Nu har jag också en blogg, jeee. Har länkat till dig så jag kan läsa om dina äventyr. Ha det super!