onsdag, maj 21, 2008

Tur och retur

Befinner mig i Esbo på ett av och an-besök. Vågskålen vägde över för det i stället för en troligtvis trevlig Åbomiddag och som vanligt undrar jag om jag valde rätt. Det ser ut att bli många av och an-resor inom de närmaste veckorna, men tåg är trevliga och förhoppningsvis kan jag plöja romaner under tågtiden och inte bara drömma mig ut genom fönstret.

I dag postade mamma min bostadsansökan medan jag packade. Imorgon borde jag skriva ett brev. Just nu har jag nästan sommarlov men tankarna snurrar kring en tent i augusti, inplacerad bara några dagar innan jag åker iväg. Blä för den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejhopp! Va fin blogg du har nuförtiden. Vad gör du i sommar? Så lyxigt har du väl ändå inte så du får ha sommarlov? ;) Härligt att du har hela din utlandsperiod framför dej och Göteborg är helt säkert inte ett dåligt val. Sköt om dej! KRAM

Jessica sa...

Hej och tack! Jag ska vara i Åbo, börjar jobba några dagar in i juni och vill försöka hinna med andra roliga sommarevenemang under veckosluten! Tänker på Gbg hela tiden :) När kommer du hem? Kram!!