tisdag, maj 20, 2008

Göteborg i min hjärna

Funderingarna under Göteborgstemat fortsätter.

Tummen upp: Kurserna verkar ordna sig i en kombination av en kurs om litteratur och genus på kvällen + två dagskurser, en om litterär teori, en om populärlitteratur. Super!

Tummen ner: Det studentrum jag förhoppningvis får kommer att vara möblerat men sakna täcke, dyna och madrass(!!). Jag ser framför mig hur mina första Göteborgstimmar tillbringas svärande under en madrass jag försöker släpa genom stan. Lovely.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, sova utan madrass... ingen hit enligt vad jag har förstått. Liggunderlag? Det kan ju hända att någon snäll människa har lämnat kvar en madrass, där Ika bor hade hon i något skede tre stycken. Kolla om det finns något liknande forum som Kårens hemsida där du kan fråga några "natives".

Jessica sa...

Bra idé med kårhemsida, annars kanske jag är hemsk och direkt utnyttjar Linda...

Anonym sa...

Hurra för att det ordnade sig så bra med dina kurser!

Ojdå, redan att släpa hem täcke och kudde är ju ett projekt - de tenderar ju att kräva ganska stora plastkassar, men en madrass. Jag håller tummarna för att madrassen från föregående invånare finns kvar. :)

när det börjar sa...

Jag släpade en madrass genom hela Uppsala. Bara halvjobbigt eftersom den var snyggt ihoprullad och vakuumförpackad. Men inte var det dagens höjdpunkt för det...

Jessica sa...

karin: tack för tumhållandet, det hjälpte ju med kurserna så keep up the good work/thumbs! ;)

när det börjar: kanske mina litt.vetararmar som är vana vid tunga böcker klarar av en vakuumförpacad version, men jag minns att det var rätt intressant bara att baxas med en sådan i trappan till min förra lägenhet...