torsdag, maj 15, 2008

Dilemma

Får mail av en trevlig kvinna borta i min nya studiestad, hon är glad över att jag är på väg men vill fråga ifall jag har märkt att kurserna jag har valt att läsa går på "halvfart" och på kvällstid (jo, det hade jag förundrad märkt). Den snälla kvinnan påpekar att studiegemenskapen kanske blir bättre om jag studerar dagtid. Så, vad göra? Ta de två intressanta kurser jag redan ställt in mig på och vars litteraturlistor jag ivrigt läst igenom, men som går mellan 18-21 varsin kväll i veckan med risk för att hamna utanför såväl studie- som kvällsprogramsgemenskapen? Eller ta bautakursen* med fullspäckat program och minst tre föreläsningar i veckan (ingen chans att hälsa på andra som studerar utomlands där inte) där det ingår kurselement jag i princip redan läst och inte är så fruktansvärt intresserad av...? Till bautakursens nackdel talar uppsatsventilering som troligen sker i januari då jag redan är tillbaka i Åbo för att ta upp studierna här... Äsch, det här blir klurigt!

I övrigt väntar jag med spänning på infopaketet den snälla kvinnan lovade skicka per post.

* Jag samlar ihop poängantal antingen genom 15+15 eller genom bautakursens 30.

Inga kommentarer: