måndag, maj 12, 2008

Stockholm en solig söndag

Stockholm var soligt och otroligt varmt och vi vandrade fötterna sjuka (faktiskt inte mina den här gången!) och tog oss en närmare titt på Stockholm Street och Söder. Street var kul att se, kanske lyckas Åbo med samma i höst! På Carl Malmstens skola för möbeldesign kunde jag konstatera att handarbete är otroligt tufft då det utförs någon annanstans än på grundskolans lektioner och på Hermans vegetariska restaurang blev jag oförskämt behandlad som allergiker ("No no, there's red peppers and chili in everything, now get out of my kitchen!") men åt en god kokosboll. Imorse hade ögon och luftvägar svällt igen något alldeles otroligt, så medan solen fortsätter att skina utomhus är jag tillbaka i min pollenkarantän.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har å helt hemsk pollen i år. fattar inte, har int haft såhär på flera år! ögonen svider o kliar o e röda konstant, snoret rinner o nysningarna avlöser varann alltför ofta. kunderna i cafét frågar alltför ofta: jahas, ut o söp till igår kväll? :D (syftar sannolikt på mina rödsprängda ögon o grötiga röst) :P

Jessica sa...

"Ut och söp", nice, jag kände mig likadan när jag steg av båten igår morse, värsta partyanimal... noot. :(
Det var nog inte p.g.a. för lite kommentarer jag flyttade hit utan p.g.a. att det bara var Bloggen-skribenter som kunde kommentera vilket är lite trist speciellt sen om/när jag flyttar utomlands. Men du får såklart gärna kommentera oftare :P