onsdag, april 28, 2010

Nästbäst

Intervjuaren från K-fonden ringde mig i dag. Hon ville berätta att jag var på första reserv för praktikplatsen, att jag hade gjort ett mycket gott intryck på intervjun och en massa annat fint. Jag var alltså nästbäst av 31 sökande. Att de resonerade att jag är så kompetent att det kommer att fixa sig för mig i alla fall, att de därför valde att ge platsen åt den andra i valet mellan oss två. Att de garanterat kommer att stöta på mig i framtida sammanhang. Otroligt fina värmande ord som gör mig glad och stolt.

Och samtidigt. Jag vill också få chanser om jag nu är så bra. Jag måste ju få något jobb för att få visa vad jag går för!

5 kommentarer:

Nina sa...

Nåja, så ska det låta! Men jag förstår att det är bitterljuvt, "du är för bra för det här jobbet", vad är det för konstigt resonerande?

Ana sa...

Herregud, på tal om bittersweet..! :/

Jessica sa...

Nina: Ja precis, det var ju trevligt att höra men samtidigt ett slag i ansiktet. kanske de resonerade som så då det var frågan om en praktikplats, men jag hade velat ha den erfarenheten!

ana: Älä!

Hannah sa...

...du är nog lite för fabulous för dem, kära. de insåg det. att du var för cool och bäst. helt enkelt.

Jessica sa...

Så måste det ha varit, ser inte något annat svar!