söndag, april 18, 2010

Dan före dan

Bra dagar. Middagen hos M&I var även den väldigt mumsig och allmänt lyckad. Ett visst intresse för att jag skulle nämna den här i bloggen kunde också skönjas :). På fredag ett intressant SLS-seminarium med en gnutta ironi då svensken som skulle hålla föredraget "Arktisk hysteri" satt fast i Sverige p.g.a. det numera så berömda askmolnet. På kvällen blev det Humorlandskampen med A, min andra stand up-upplevelse hittills och mycket lyckat!

Igår hoppade jag i bilen med m&p och segade iväg mot Åbo (motorvägen var stängd. Det närmaste askmolnstransportproblem jag kommit även om det inte ens berodde på askmolnet.) och vi åt gott på Pippurimylly samt beskådade Svinalängorna på ÅST, imponerande föreställning med starka rollprestationer och en fin användning av projicerade bilder. Det här var också första gången jag var på teater med "undertexter", de svenska replikerna översattes till finska och projicerades allra högst upp i bakgrunden.

2 kommentarer:

Anders sa...

I Esbo översatts di nog till finska :D

Jessica sa...

ah merci, ska ändra! :P