torsdag, april 29, 2010

The (g)olden days

I dag saknar jag mina gamla studiekompisar som de flesta är på vift ute i världen. Kanske är det för att vappen närmar sig (läs: är imorgon) och jag alltid har suttit på Prosas filt bakom Sibbe. Och för att det inte finns så många att sitta med i år, denna min sista vapp i Åbo. Dels är det för att jag i dag var på ett Prosamöte och hörde yngre årgångar tala om studieångest och negativa tutorer och dålig sammanhållning och jag inte alls kunde hålla med. Vi hade bra samhörighet från day one, då tutorerna C och M tog oss till Edison och konstaterade att vi inte alls betedde oss som om vi hade träffats samma dag.

Nostalgi, visst är det jees ibland. Kolla in Ninas inlägg om vad vi annat pysslat med i Prosa. Fina tider!

2 kommentarer:

Nina sa...

Det saknas tillbaka, känns ibland som om vi hade en helt orealistisk upplevelse när man hör hur andra har det. Jag hoppas att det berättas skrönor om oss på insten om 30 år. Om hur vi måste ringa securitas för att slippa ut ur arken när vi planerade vår poesikaraoke och gav en dikt åt securitas-tanten som tack.

Jessica sa...

Fast i ärlighetens namn måste jag sägas att jag faktiskt inte var med den gången.

På Ms karonka på hösten kom hela hennes gamla årskurs och jag riktigt såg hur vi (+ Hannah och Martina) skulle dyka upp när du, Hannah eller Jenny disputerar! :)