torsdag, oktober 23, 2008

Underbart på Uppstigen

Gothenburg I came back to you, sjunger Maia Hirasawa på CD:n N skickade (tusen tack!!) och jag vill absolut göra som Maia och återvända för ett besök på våren! Det känns bra att ha "bestämt" sig eftersom många av mina nya vänner stannar kvar här och det blir härligt att återse dem igen innan vi sprids för vinden för gott!
Här har det stormat och regnat mycket de senaste dagarna men jag har det väldigt bra; pluggar mycket om dagarna men hittar på något kul om kvällarna (har t.ex. varit på bio tre gånger på sex dagar :D). Ibland överfalls jag av små melankoliska tankar om saknad men främst att jag kommer att sakna mitt liv här - och det är ju det bästa, att trivas så bra!
Snart får jag dock påminnelse i väldigt konkret form (brev och mail fungerar också utmärkt!!) att det finns fina orsaker att vara i Finland också; mycket besök väntas inom de kommande veckorna, faktiskt blev ytterligare ett ex tempore-besök bestämt för bara några minuter sedan (bara flygen går att boka)! Hurra!

På en irländsk pub efter biobesök nr 2 (Baader-Meinhof Komplex). Jag, Alex (München), Kyra (Amsterdam), Susanne (Berlin) och Elisabeth (München)


Suomi-team Salla, Sanna och Lotta tillreder maten inför den finska kvällen

Våra nöjda gäster Alex, Anton (Toulouse, Frankrike) och Susanne med salmaren i högsta hugg

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du också gillade Harry and the Potters. Fast det är Martina som ska ha äran för den upptäckten! Nu i helg blir det bokmässa med mamma, jag verkar ha blivit sjuk men tänker strunta i det. En mamma plus en gudmor som tar hand om mig låter helt okej trots att det kanske inte är det bästa att gå på mässa med stegring. Snart har jag ett filosofisemi, efter det blir det nog vila och kanske en tur via Makuuni.

Har det bra!

Jessica sa...

Haha, Harry and the Potters var superläppä, vilka... fina... ord :P Tacka Martina från mig!

Jo, jag läste i inbördes-mailet att du är sjuk, men drick té och låt din mamma och gudmor och Siri ta hand om dig! Krya på dig och ha det bra du med!!

Anonym sa...

yo, vad tyckte du om Baader-Meinhof? Jag såg den själv för några dagar sedan och tyckte att den var otroligt intressant, lite som en historielektion (främst för att jag har vetat väldigt lite om hela RAF grejen)
Vad har du annat sett?

Det är riktigt äckligt väder här också och jag vill inte alls gå ut ur min lägenhet, vilket i sin tur resulterar i att jag mest stirrar i väggen och inte får något gjort alls.

vad fint att du ska åka tillbaka - det värsta någonsin är när man plötslig märker att allt känns som en dröm för det var så länge sen, så man bör nog åka tillbaka med jämna mellanrum!

kram!

Jessica sa...

martina: Jag tyckte precis samma som du just för att jag inte heller visste mycket om saken, jag satt och kände mig förvånad/förskräckt hela tiden. Poliserna/staten skildrades lite fjantigt; bara våld för hela slanten. De flesta tyskar var dock kritiska till filmen!

Även i dag är det hemskt väder, men vi har fått vin köpt på Systemet och efter att ha pluggat på var sitt håll under dagen ska jag dricka vin, baka pizza och se en film ikväll. Rekommenderas även för Åbo!!

Såg även svenska "Fishy" (av samma som gjorde "Masjävlar som jag dock inte sett) och i förrgår "Vicky Christina Barcelona" med Linda och hennes kompisar, bra filmer även de!