fredag, oktober 24, 2008

Göteborg mon amour

Vädret här är så ruggigt det bara kan bli i en stad vid havet; regnigt och stormigt och grått! (Fast kanske är det som M skrev i ett mail, att allt är bättre bara för att det är i Göteborg). Efter en promenad till Systemet på förmiddagen (hmm, det där lät inte bra :P) har jag suttit hemma och stönat mig igenom science fiction-romaner och teori kring dem. Stan känns lite öde då A, L, S, S och L alla är out of town, men Susanne har lovat laga pizza och hon tyckte att en vinflaska var för lite så vi har laddat upp med en hel bag-in-box :D Är helt övertygad om att kvällen blir superb, vi kommer så bra överens =). Pappa frågade igår vilket språk vi talar, ööh, svenska såklart! Det talar jag med alla mina närmaste vänner här (också). Är väldigt imponerad av alla utbyteselevers svenskakunskaper!! Å andra sidan tycker de att min engelska är felfri och att det är så häftigt att jag kan tala finska =). Allt är relativt I guess.

Är så nöjd med mitt val av studiestad, Australien får helt enkelt bli mål för en lång resa någon gång i framtiden =). Jag tycker om att nära&kära har haft/kommer att ha möjlighet att hälsa på mig och se hur jag har det, och att jag kan komma tillbaka hit under våren medan många ännu studerar här. Tack vare de härliga människorna jag träffat här har jag sedan golvutrymme reserverat åt mig när jag någongång reser till Berlin eller München. För att inte tala om de exotiska städerna Helsingfors, Jyväskylä och Vasa :D.

Inte bara jag gillar Sverige; holländska K föredrar Göteborg framom hemstaden Amsterdam! Liiite rätt åt sambon är det att hans föreställningar om fantastiska Tyskland raseras medan jag skryter på om hur bra allt fungerar i bra-iga Sverige (inte hans favoritland på jorden). Tyvärr går ju dock Tysklands dåliga sidor ut över mig också; veckorna utan Skype-kontakt bara rinner iväg =(.

Inga kommentarer: