fredag, oktober 10, 2008

I feel good

Feel good 1: Ni vet den där känslan av att gå längs Biskopsgatan och hälsa på människor till höger och vänster. Den känslan infann sig här för flera veckor sedan. Jag tycker om att ha etablerat kontakter lite här och var som hälsar på mig på gatan eller i skolan. Både "utländska" och svenska!

Feel good 2: För några dagar sedan kände jag för första gången att det kanske kanske kommer att vara okej att åka tillbaka till Finland så småningom. Jag är definitivt inte färdig med Göteborg än, men just nu känns det som om jag kanske har en chans att bli det.


Högarna av oläst kurslitteratur tornar fortfarande upp sig skrämmande höga, och nu pockar dessutom tre hemtentsfrågor på uppmärksamheten... Jag var dock lite duktig i dag och gick på en disputation på litt.vet., Nina Björk som skrivit avhandlingen "Fria själar" som bl.a. tangerar Victoria Benedictssons författarskap som vi ska diskutera nästa vecka på genuskursen. Disputationen var förresten förvånansvärt "oproffsig" jämfört med hemma; den blivande doktorn och opponenten satt mest och chillade i sina stolar i lösa koftor och publiken var inte alls uppklädd. De tycks dock ha en betygsnämnd här, men jag stannade inte för att höra vad de kommit fram till, det var nämligen "mingelpaus" emellan.
Ute är det värsta regnrusket men jag ska tillsammans med en tékopp försöka läsa lite i en spionroman som utspelar sig i öknen (populärlitteraurkursen som spökar) innan det är dags för middag med S. Inget mer spännande denna kväll alltså :D.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, kanske man borde införa mingelpauser i alla möjliga sammanhang. Typ under möten och föreläsningar. Ikväll kommer lillasyster och hälsar på vilket betyder att jag får gå i butiker p.g.a. någon annan än mig själv. I like!

Jessica sa...

Nå, vi har alltid paus under föreläsningarna, o på kvällskursen går vi då ner till fiket (=caféet) och pratar, man kunde väl nästan kalla det mingel? :D

Kul med besök, själv har jag nyss upptäckt att jag har stegring, blää!