onsdag, juli 02, 2008

Pampas and back

På fredagen stuvade vi in oss i en proppfull bil och åkte upp till Österbotten. Först ut var Ms "villa", och den låg så fint att jag hade kunnat stanna där i en vecka och ätit malaxlimpa och läst på bryggan. På söndag åkte vi vidare upp till Jeppis och Ns villa, på vägen turistade vi genom Österbottens alla sevärdheter. Det var skön stämnning under hela resan, människor kom och åkte och Jenny och jag var de enda som var med hela tiden, all the way up and down. Nöjd och glad kom jag hem på måndag kväll, det kändes som om jag hade varit borta i en vecka.

Om dagarna säljer jag böcker på löpande band efter att ha bytt upp mig till att sälja åt gamla kunder. På kvällarna mailar jag med Göteborg, läser mig genom min och bibliotekets bokhyllor, kramar sambon och räknar dagar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är sårad (SÅRAD!) över att ni int kom o hälsa på mej. Kanske jag sko ha förstört er stämning, va? VAH?!

Jessica sa...

såklaaart sku du int ha förstört vår stämning darling, men d va ganska huisig fart neråt eftersom vi måste via Mickes villa o ja tänkte att du ju dessutom jobbar med dina gubbar.
(Kom ändå o hälsa på mig jooko...? :))

Anonym sa...

hojsan, upp ti Pampas riktit! :D låter lajbans me roadtrip! ja ska åka me hunden nu 17.7 så de blir riktit spännande, men vi åker buss upp o tåg ner sen då mamma o mommo kommer me ti Åland en svängis :D p.s nya bilder på Bacchus på bloggen nu :P

Jessica sa...

Det var riktigt lajbans jo! :D Bacchus är en riktig sötnos :)

Anonym sa...

Jo, jag förstod nog att d va nåt sånt. Det var meningen att d sku låta sarkastiskt, men jag låter ju arg! Jo ja kommer absolut å hälsar på, turha luulla muuta!