torsdag, februari 02, 2012

När kommer iPa... alltså du hem?

Nu har den kommit, paddan alltså. Eftersom jag kom hem såpass sent efter min skojiga kväll igår hann jag inte peta på den alltför mycket, men jag laddade iaf ner lite nödvändiga grejer plus skapade en egen Jessica-mapp. Än så länge är paddans egentliga ägare upptagen med att lära sig att använda sin iPhone, så paddan är all mine. So shiny! Men också så tung, för mig som är van med fjäderlätta Kindlur. Ikväll när iPaden Jonathan kommer hem ska jag ladda ner åtminstone Kindle-appen till min lilla mapp, samt kolla upp ryktet att man skulle kunna låna e-böcker gratis från ÅA:s bibba. Det är det enda minuset med Kindlur, att den inte godkänner bibbaböcker.

Tänker också: Zookeeper på stor skärm, hmm.

4 kommentarer:

när det börjar sa...

Det är inget rykte. Det är sant. Sant! Och fantastiskt.

Jessica sa...

Vilken app använder du då?

boktok73 sa...

"Lite avundsjuk..." Man kan låna e-böcker från arcadas bibliotek också. Har bara testat en gång, laddade ner den till datorn då (adobe digital editions). Har ju ingen padda:(

Jessica sa...

Ja, på dator vill jag inte läsa, och iPhonen tycker jag blir för liten. Fast J åker ju iväg med paddan om vardagarna, så det gäller att inte låna en alltför spännande bok ;)