tisdag, augusti 17, 2010

In the evenings


Så här ser det alltsomoftast ut kvällstid i det panoramanska hemmet under vinterhalvåret (läs: augusti-april). Levande ljus, en bok och inte sällan en kopp té. På den här bilden är ingredienserna dessutom extraordinärt bra: Desicos ljus, Therese Bohmans magnifika debut Den drunknade (recension hittas inom kort i en västnyländsk tidning nära(?) dig) samt Clippers vita pepparmintté i min nyfyndade Penguin-mugg. Säg, varför har jag inte tidigare insett att det är sådana vårt hushåll saknar, de hade ju varit en perfekt souvenir från exempelvis London! Kiasmas yttepyttiga utbud var just yttepyttigt, så i framtiden får jag shoppa loss i Stockholm eller på Göteborgs bokmässa.

4 kommentarer:

Nina sa...

Ach so, great book reviwers think alike =). Ska just börja läsa den jag också. Värsta konkurrensen på gång här!

(Fast din mugg är ju nog mycket snyggare än mina muggar så jag tror att du har lite försprång)

Jessica sa...

Jaså, vad kul! Hoppas du också gillar (och att jag inte är ute på helt fel spår alltså).

Jag har muggen men du har mer recensionserfarenhet! Fast nu blev det av även med den ö-bottniska tidningen, wohoo!

Nina sa...

Vad kul, grattis! Recenserade just en vittnesskildring från Treblinka så den är i alla fall kanske lite mer sprudlande trots titeln.

Jessica sa...

Jepp, det är kul! Jajamen, mer sprudlande än Treblinka säkert!