måndag, januari 25, 2010

Je me souviens du monde


se souvenir de komma ihåg, minnas
souvenir (m) minne, souvenir
monde (m) värld

Jag sysslar inte med souvenirer, inga Big Bens i plast eller pyramider av korall hittas hemma hos mig (och om det hittas så är de inte mina). Däremot är jag absolut för att shoppa på resor, oftast minns jag klart och tydligt var jag köpt klädesplagget eller boken i fråga. En annan utmärkt icke-turistig souvenir (både åt sig själv eller andra) är té. Öppnar jag skåpdörren ovanför brödrosten kommer jag åt té köpt i Uppsala, Stockholm, Göteborg, London, Frankfurt och Mauritius. Samt Karis och Åbo :).

På bilden de senaste kapen från underbara téshopen och cafét Yumchaa i London. Till min glädje visste Nina berätta att det numera finns ett café inte bara i Camden där jag satt och njöt för två år sedan, utan även i Soho. Jolly good!

2 kommentarer:

Temumriken sa...

Prima! Men den ser inte lika mysig ut, eller åtminstone inte på samma sätt.

Jessica sa...

den var lite större, men det var ändå så trångt att det blev mysigt :)