fredag, januari 29, 2010

The chosen ones

I dag skulle jag egentligen ha skrivit mitt long overdue mognadsprov. Men sen gick jag och blev antagen till en specialprojektkurs i marknadsföring där vi ska utveckla en broschyr om ÅA, och den första träffen gick av stapeln precis idag.

Jag är väldigt missnöjd med det intryck jag själv antagligen gav; stormade in i klassrummet i absolut sista minuten och hade dessutom glömt kännykkän hemma. Den som känner mig lite bättre vet att det här är saker som jag aldrig gör, men tydligen ska någongång vara den första. I övrigt gick det bra, alla lärare jag haft under mina studier i MF var där och alla var väldigt inspirerade. Efter det officiella tillfället gick vi sju av nio gruppdeltagare till det egna rum som tilldelats oss för att äta lunch och lära känna varandra lite bättre. Lärarna svansade in och ut ur rummet, kom med nycklar, papper och post its och allt kändes rätt stort och på riktigt. Det kan bli bra det här. Arbetsdrygt men bra.

2 kommentarer:

Nina sa...

Tufft! Det är när man äter lunch i egen (eget?) kabinett som man vet att man har kommit någonvart i livet.

Jessica sa...

Haha, (ett) kabinett testade M och jag redan på hösten i och med specialgradusemit. Det här är mer ett allt-i-allo-rum men du får gärna tänka på det som ett kabinett :) Efter projektet blir det antagligen allmänt grupprum, men än så länge är det bara vårt :)