lördag, augusti 14, 2010

Brunch


I dag träffade jag Åbo-gänget, eller Fjällrävenklubben som vi också kunde kallas, i den nya huvudstaden i stället för den gamla. De var i stan för att gå på Flow, jag var det för att... ja, jag bor här. I sovstaden bredvid, i mitt wannabe-radhus med den pyttelilla trädgården.

Vi åt brunch på La Torrefazione och det var jees. Min första restaurangbrunch i Finland faktiskt, tidigare har jag avnjutit sådana i Strasbourg, Berlin och London. Globetrottigt javisst, men så här nobla måltider borde man unna sig oftare. Håll utkik efter bloggkategorin bara!

2 kommentarer:

Nina sa...

Det fanns minst 500 andra kandidater till Fjällrävenklubben på Flow, man inser att det finns massor av fina färgkombinationer som man inte hittar helt varsomhelst.

Jessica sa...

Jo, jag kan tänka mig att vi nog inte är så unika alls, väldigt väldemonstrerat även på Akademen-fotona :) Jaså, du menar flerfärgade ryggsäckar alltså? de är nog definitivt lite mer unika