söndag, december 06, 2009

Vår bygd i nord


Thanksgiving och Glöggrundan var mycket lyckade, Lillebror trivdes trots främmande studiestad som fisken i vattnet och jag gnuggade händerna. Nu är jag speciellt glad att det veckoslutet blev lyckat eftersom jag p.g.a. förkylning har missat denna helgs partaj; sits igår och namngivningsfest för lilla A i dag :/.

I övrigt börjar höst(termin)en lida mot sitt slut, jag skriver mina sista marknadsföringstexter för några veckor framåt och skriver in diverse juliga aktiviteter i kalendern. Om en dryg vecka åker J till Asien och jag flyttar så småningom till bed&breakfast mamma&pappa för jullovet. Med till Esbo får måste tyvärr diverse gradu- och tentrelaterad litteratur rymmas med, men jag hoppas ändå på chilliga dagar och umgänge med fina människor där.

Kan inte fatta att det är ett år sedan det här. Att jag snart står inför faktum att det är över ett år sedan jag flyttade hem från Göteborg. Så länge, wirklich?

2 kommentarer:

Ana sa...

Hör av dig om du har lust med att träffas i tecken av vadsomhelst i hufvudstadsregionen! Kommer att vara i Kslätt 16.12.> & befarar dödsuttråkning ;)

Jessica sa...

haha, Aktiva Ana ;) Men visst, kommer säkert att hänga rätt mycket i "stan" eller på Omena (det billigare alternativet tack vare svindyra bussbiljetter), så vi kan absolut ses över en kaffe eller nåt liknande! Hur länge stannar du in the hoods, jag vet ännu inte var vi ska fira nyår, så det beror liksom på det (J kommer hem på nyårsafton)