måndag, september 08, 2008

I dag...

... har jag studerat flitigt några timmar. Betydligt mer intressanta texter i dag också, det hjälper ju alltid!

... har jag fortsatt min quest att låna/läsa alla böcker i Stadsbiblioteket... Nu lånade/beställde jag faktiskt också kurslitteratur :P

... fick jag njuta av ett brev igen, keep 'em coming!

... har jag haft besök, L och jag drack té och pratade bort flera timmar, lovely!

... lyckades jag låsa in mina kläder i tvättstugan! Tack och lov kom en flicka som skulle ha tvättur och kunde släppa in mig så att jag kunde få my precious clothes från torktumlaren! Nästa gång använder jag den stora tvättstugan, förra gången satt jag i 40 min och stirrade på torktumlarna av rädsla för att bli utlåst, den här gången var jag mer självsäker med katastrofala resultat!

... har jag bondat med mina housemates, för en gångs skull var vi alla (utlänningar) samtidigt i köket så vi bondade över asociala svenskar och pratade om att ha pancake party :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv för brev, ett svar är under konstruktion!

Jessica sa...

Grrreat :)

Anne sa...

Asociala svenskar? Finns det sådana? :)

Jessica sa...

anne: Ja, i huset där jag bor :) Och jämfört med utisar som hoppar på första bästa nya kontakt så hamnar ju svenskarna dessutom i skuggan :P