tisdag, april 24, 2012

World wide dilemmas

1. Luhtas anillinröda Aalto-handdukar, 2x handhandduk + kroppshandduk. 2. Efva Attlings nya Bow Wow Wow-ring. 3. Ralph Lauren Big Pony-parfym. 4. Bordduk av Marimekkos Ananas-tyg. 5. Malin hade på sig den här prickiga sjalen från Lundagård när jag träffade henne i Jeppis, och jag har tänkt på den ända sen dess. 6. Svindyra men fina Valo-påslakan från Pentik. 7. Ljusröd Kivi-tuikku.

Testade att göra ett collage i Picasa, men njaa, gillar inte riktigt. Vill kunna göra liknande collage som t.ex. Kakkakaffe och Hanna, eller ens så här som Linn och Att vara någons fru. Hur gööör man??

Sedan loggade jag in på Blogger för att skriva det här inlägget och blev sur över det nya gränssnittet som minsann inte var till det bättre. Är fem före att byta till WP - kan ju erkännas att jag redan reggat en adress där för säkerhets skull (och att den känns sådär trevligt orörd och bara skriker efter att få bli använd!). Ville inte råka ut för samma som med Bokbabbel då någon registrerat den WP-domänen utan att för den delen använda den. Men men, inte heller WP är felfritt, och jag tycker fortfarande att deras bloggmallar är alldeles för styrda. Ack, dessa dilemman!

2 kommentarer:

Nina sa...

Inser att jag har varit en dålig kommenterare den senaste tiden, fy på mig!

Jag försökte använda WP för min "recensionsblogg" (eller vad man nu vill kalla den) men tyckte att det var jättesvårt att använda. Faktiskt. Kände mig som en åttioåring som försökte förstå vad det här "nätet" är för något.

Jessica sa...

Så trevligt att ha dig tillbaka!

Ja, att WP skulle vara mer lättanvänd än Blogger är bara båg, men nu har jag hunnit vänja mig vid den och det är åtminstone mindre problem med den sidan (får alltid då och då höra att det inte går att kommentera på Blogger, och de där ordverifieringarna t.ex., de är ju hemska!) För- och nackdelar har de båda! Ska erkännas att en del av lockelsen är just att få fixa lite på en ny blogg, det är ganska roligt :P