tisdag, april 03, 2012

Ingen landepåsk i år





Måste säga att jag lite sörjer att inte få fira påsk på lande år. Nu är ju inte New York något dåligt alternativ, och hade vi inte åkt dit hade jag faktiskt varit tvungen att jobba. Men det är kiva med landepåsk; det blir en längre tid än bara ett vanligt veckoslut och vädret brukar vara sådär trevligt att man kan ta friska promenader under dagen men sedan med gott samvete mysa med sprakande brasa och ljus på kvällen. Jag laddar upp med massor av böcker, vi äter gott (Pasha! Fårkött! Kinderägg! Påskpriplor!), mamma och jag fixar med påskris & pynt och pappa säger att jag inte får tända så många ljus eftersom syret tar slut. Ibland är J några dagar hos sina släktingar först, ibland fyller jag år, ibland är vi där alla sex (familjen + två J:n). Lagom knäppt blir det alltid, det ser jag på fotona som inte kommer att publiceras här. Ni får hålla er till godo med pyntet through the years, plus vår fantasifulla ishink.

Inga kommentarer: