onsdag, mars 21, 2012

Trip down birthday lane

Jag tänkte att jag skulle göra som Lotta och ta mig en titt på vad jag gjort på/kring min födelsedag de senaste åren.

2005. Min 18-årsdag var en måndag och jag åkte till skolan och skrev studentexamensprovet i modersmål. Fick sedermera ett L för den uppsatsen. Minns inte om det var den som hade den givna rubriken Cafésittandets innersta väsen, eller den jag inte minns ämnet på, men där jag lyckades klämma in David Beckhams metrosexualitet...
2006. Hade födiskaffe för studiekompisarna i min etta i Åbo. Fick bl.a. tulpaner, en bastumössa och ett Pirkka-häfte från Puhakka.
2007. Var på semester i Thailand med J, och fick sms från Nina&co som härjade loss i Amsterdam.
2008. Har faktiskt inget minne om vad jag gjorde det året, och bloggen sträcker sig inte dit den heller. Förhoppningsvis gjorde jag något fabulöst.
2009. Blev påkörd i slalombacken i Tahko och planerade i hemlighet vår förlovning.
2010. Jag skulle egentligen ha varit på Mariehamns litteraturdagar, men min morfar dog och begravningen ordnades dagen före min födelsedag. När vi kom hem från begravningen ringde de från sjukhuset och sa att min mormor dött. Den födelsedagen försvann med andra ord in i ett töcken av sorg.
2011. Firade i dagarna tre med familjemiddag, kompisbrunch och sedan riktiga dagen. Den 22:a fick jag som kronan på verket dessutom åka till Stockholm på arbetsresa och vandra runt i Pocket Shop-butiker.
2012. Återstår ännu att se!

Inga kommentarer: