torsdag, mars 22, 2012

Det finns en första gång för allt

Nu blev ni lite avundsjuka, va?

Första gången jag gått ensam på bio, första gången jag fått en goodie bag, första gången jag sett tonåringar gråta för att de blev utan sittplats (och således blev utslängda med löfte om gratisbiljett), första gången vakter med nattkikare(!) kollat att vi inte sitter och spelar in allt i smyg.

Filmen då? Väldigt mycket plattare än boken, och ganska många "suddiga" scener med tvära klipp hit och dit. Katniss gillade jag, medan både Gale och Peeta var onödigt pretty boys. På något sätt kändes det som om filmskaparna hade kunnat ta ut svängarna lite mer (de brinnande kostymerna t.ex., laaame!), men visst blev publiken medryckt, både tonåringarna och jag. Alla fans måste naturligtvis gå och titta, men bered er på att filmatiseringarna av t.ex. LOTR och Harry Potter var mer imponerande.

Inga kommentarer: