onsdag, mars 28, 2012

Att resa med ett 25-årigt barn

Ni vet hur man på föräldrabloggar kan läsa om hur de förbereder handbagaget och iPhonen inför långa resor med barn? Jag går lite i samma tankebanor just nu, även om det enda barnet jag ska resa med är, well, jag själv. Ska ju åka Jeppis tur-retur under fredag-lördag och det innebär tio timmar i tåg. Varje gång jag ska åka tåg har jag grymt romantiska visioner där jag under resan läser tre romaner och kanske skriver en själv. Oftast slutar det ändå med någonslags trött rastlöshet där jag lyssnar på musik och stirrar halvmelankoliskt ut genom fönstret.

Så här långt har jag därför laddat ner nya Angry Birds Space, som Thesa vänligt nog twittrade om. Hade nästan glömt bort fågelspelen, eftersom jag fortfarande är hooked på Zookeeper. Börjar dock bli rejält sur på att alla andra kommer igenom det och jag bara får lite kärleksfulla yttranden av zoo-chefen.
Skrivhäftet, iPod och någon bok eller två ska jag också klämma ner, hade för övrigt tänkt försöka mig på det här med lätt packning igen. Fortsättning följer!

Inga kommentarer: