fredag, augusti 05, 2011

Ok, så jag är lite kontrollfreak

Hittills mest stressande med hela bröllopsfaderullan: att försöka gissa när det blir polttare (alltså möhippa, det minns ni va?). Att jag jobbar två veckoslut av fyra har skurit ner på potentiella veckoslut då man måste sova i tvättat hår och sin snyggaste pyjamas. Nu är vi nere i två lediga helger före bröllopet (då en går åt till LittSkap), inkommande och helgen därpå. Jag tolkar kommentarer och eventuella lögner, funderar på vem som är ledig och vem som är på jobb/resa/bröllop. Kan jag åka till lande, hör jag dörrklockan om sovrumsdörren är stängd?

Och mina kära vänner bara skrattar åt mig. Nåväl, jag får väl bjuda på det.

2 kommentarer:

Eva (fullbokhylla) sa...

Mina vänner ljög så det sprakade på facebook. Hon som var ansvarig för möhippan (då brudtärnan bor i USA) trumpetade ut att det var hennes flytthelg men flyttade i smyg helgen innan!!! Beware, allt kan hända!

Jessica sa...

Sneaky! Ja, jag har t.o.m. misstänkt att de skulle ha kunnat fixa om mina arbetsturer så att jag tror att jag ska på jobb och sen blir jag också kidnappad. Men eftersom jag vet ATT det ska bli möhippa så kan de inte lura mig så mycket efter mina lediga helger längre :)