söndag, augusti 28, 2011

Möhippan

Så kom de då, de bästa, satte en ögonbindel och en tiara på mig och vallade mig genom Helsingfors. Eftersom jag inte ärvt min pappas lokalsinne hade jag ingen aning om vart vi var på väg, men det visade sig att vi hamnade på mitt favoritbrunchställe, Fanny.
Dagens andra frukost således, med skumppa och så småningom även små personliga presenter som jag skulle gissa vem de var av. Presenterna bestod av allt från pinjenötter till Svensk Damtidning, roligt!


Sedan fortsatte vi till en fotostudio där vi tog både gruppbilder och enskilda bilder av mig. Den blonda peruken åkte fram, liksom mitt nyfunna hiphopparjag. Ett annat nyfunnet jag fick jag uppleva lite senare, nämligen sumobrottaren. Svettigt och förvånansvärt tungt, hatten av för N som blev sumoqueen!

Efter det var det mycket skönt att hoppa i bastun, och sedan vankades det en av mina favoriträtter - tortillas (ju!). Styrkt av rödvin och mudcake fick jag ännu svara på kluriga frågesportfrågor om mig och J, frågor han fått svara på på förhand. Tycker jag klarade mig riktigt bra! Talade lite med M i Amsterdam, och sedan började bli dags att göra sig i ordning för att ta sig in till centrum där jag blev bjuden på magnifika mojitos. Mm!


Tack A, N, P, H, I, M, L, M, N och J! Och M, som inte kunde vara med men som varit med och planerat och skrev de allra kinkygaste frågesportsfrågorna. Jag är glad över att ni var där, och över att dagen blev så "jag". Det är väldigt fint att vara omgiven av människor som känner mig så bra!

2 kommentarer:

Nina sa...

En stor kram från mig, hade kommit om jag hade kunnat. Låter som om du hade en alldeles suverän dag!

Jessica sa...

Cyberkram tillbaka, fattar att det hade blivit galet mycket resande för dig men synd att du inte var med! Ja, var mycket nöjd! :)