söndag, augusti 28, 2011

Inlägget jag skrev men inte publicerade förra söndagen

Kollegans ångest när hon inser att hon avslöjat att hon ska jobba nästa veckoslut trots att det inte står inskrivet bland våra arbetsturer.
* * *
Mitt fniss som bubblar då jag nu vet.
* * *
Jag sa ju att chefen såg lurig ut!
* * *
Vad gulliga ni är som har fixat det så här komplicerat att jag tror att jag ska jobba hela helgen!
* * *
Fast jag kan ju inte säga det här nu när ni lurats så fint.
* * *
Men jag kommer att säga det sen. Det skulle kännas som en lögn annars.
* * *
Måste komma ihåg att tvätta håret på fredag kväll i stället för lördag morgon då!


Uppdaterat måndag: N vill äta cafémorgonmål med mig på lördag. Jag fnissar lite till och skriver att det låter jättebra, kanske vid niotiden? Föreställer mig hur hon genast FB-mailar alla inblandade när hon "fått mig på kroken". Undrar om gänget ändå ska dyka upp här på morgonen eller om de abonnerat hela caféet? Spännande!

Inga kommentarer: