torsdag, oktober 28, 2010

Som cokis och hostmedicin med lite karkki i

Huj! Nu är den tydligen igång, julmustsäsongen. Minns att det dracks av det bl.a. i Mysteriet på Greveholm*, och efter berättelser om hur mina svenska studiekompisar tog med julmustflaskor till Asien under julresor smakade jag på denna heliga dryck under utbytet. Och det var äckligt. Fick dock igång en liten kommentarstorm när jag utropade denna tydligen högst avvikande åsikt, vad tycker ni nu, två år senare?

Däremot är jag lite nyfiken på Blossas specialglögg som i år lär vara smaksatt med saffran. Någon som vet om man får tag på den i Finland?

*) förra århundradets bästa julkalender

6 kommentarer:

martina sa...

greveholm är bäst! julmust är jätteäckligt! specialglögg med saffran låter spännande!

Nina sa...

Mitt bästa julmustsmoment var när lillebror hittade "påskmust" i butiken som han köpte hem. När vi skrapade lite på etiketten fanns där en julmustbild. Surprise!

Jag kan tycka att det är ganska gott faktiskt. Dricker nog ett glas eller två på julafton. Fast sen tycker jag att saffran i glöggen låter som den äckligaste idéen nånsin.

när det börjar sa...

julmust är äckligt.

blossa 2010 kan man bara köpa i finland om man ber alko specialbeställa åt en. hörde att det var väldigt dyrt och att man måste beställa väldigt många flaskor. detaljer har jag glömt.

Jessica sa...

Antecknar för kommande bloggkonsultuppdrag: julmustbloggande genererar alltid kommentarer!

Martina: Greveholmskväll med Blossaglögg? Yes? Kanske om jag slår ihop mig med Lotta och köper en massa flaskor :)

Nina: Julmustmomenten är fantastiskt fin, men att du frivilligt dricker denna gegga är inte lika fint

Martina sa...

ja, greveholm och glögg! tack och lov finns greveholm på youtube så att man kan julkalendra ifred och inte behöver befatta sig med nyproducerat skräp.
haha, jag ser nu framför mig hur nu tvingas köpa typ 100 flaskor, och sen kan du sälja vidare genom bloggen, med dina mad marknadsföringsskills!

Jessica sa...

har för mig att min snälla bror och fellow Greveholmsälskare har laddat ner hela produktionen så här behövs inte ens nån crappig YouTube-version!

Haha, jag blir ju nästan lite inspirerad av din glöggidé! :D