måndag, oktober 04, 2010

Dagens snackis

I Sverige: Kanelbullens dag (Då Jonathan hälsade på mig i Göteborg 2008 inföll hans besök runt Kanelbullens dag. Hans extremt detaljerat beskrivna besök kan man läsa om här. Scrolla ner lite så ser ni bilden på Hagacaféet Husarens megabulle. M och N, har ni kommit fram till hur Husaren ska uttalas? Så här ser en sådan iaf ut enligt allas vårt Wikipedia).

I Svenskfinland: Stora bloggpriset. Hur coolt är det att jag kände till det redan pre-presssläpp? Nähä, inte då.

6 kommentarer:

Nina sa...

O ja, de gigantiska "bullarna" såldes även idag. I husáren heter det. Det måste det heta.

Jessica sa...

åt du? jag tyckte de var för söta.

husáren 2 - húsaren 1!

Nina sa...

Nä, jag blev påtrugad en mindre variant tidigare på morgonen när jag köpte kaffe och det var mer än nog. Är inte så sötsakig av mig annars heller.

(tänk én husár - husáren)

Jessica sa...

Jag är med dig på husár, det är M som är kärringen mot strömmen!

Martina sa...

nej men nu har jag kollat upp det och om det kommer från huszár så då är det väl husáren då. 3-0 för husáren. så kärring är jag inte ;) (<- en smiley!!!!)

Jessica sa...

en smiley!!