tisdag, juli 20, 2010

Bookish days

Titta, jag är med i en bok:
She [...] writes little observations and ideas for stories with her best fountain pen on the linen-white pages of expensive notebooks. Sometimes, when it's going badly, she wonders if what she believes to be a love of the written word is really just a fetish for stationery.
- David Nicholls, One Day

För övrigt har min favoritnätbokhandel Book Depository mokat så att jag nu får mina beställda böcker i inte ett eller två utan tre exemplar. Jag ska såklart skicka tillbaka de tio(!) extraböckerna så snart de alla har anlänt, men det blir ju lite bökigt med paketering och porto och så. Onödigt. Riktigt pelle faktiskt.

2 kommentarer:

Martina sa...

omg, helt spot-on!

Jessica sa...

inte sant? (som alla tanter säger). Passar ju bra in på dig också