tisdag, september 21, 2010

Prickigt och randigt

Vad gjorde man innan Facebook när man tappade bort sin kännykkä? Nu var den tack och lov inte längre bort än begravd under en klädhög på sängen, men ändå så effektivt att jag inte hittat den när jag först var där och grävde. Tack I att du ringde!

I övrigt så håller man på att flytta ut möbler från gammelgubbens lägenhet, antar att han kommit in på något vårdhem. Stackars Ida städar medan jag själv packar jag ner randiga och prickiga kläder och förundras över att jag som alltid har byxor tydligen kommer att köra med kjol/klänning typ alla Göteborgsdagar. Mycket kulturellt och coolt, yes?

6 kommentarer:

Nina sa...

Jag tror att det har något att göra med staden, jag hade tydligen bara tagit med mig ett par byxor i min flytt. Så join the kjol-/tightsclub!

Nina sa...

Vilken tid dyker du förresten upp?

Jessica sa...

sen går vi omkring i randigt och i tights och med Kånken på ryggen och känner oss originella :P Fint!

Landar 10.15 och åker till Ida i Masthugget och dumpar grejerna. Är du ledig, blir säkert Kelly's på kvällen men kan nog hända att jag känner att jag måste återförena mig med t.ex. Zenit redan på dagen...? På torsdag har jag heller inget program före bloggträffarna från 16 framåt, så vi måste ta en grand reunion i flera omgångar!

idafia sa...

Väldigt coolt av dig! Du kommer vara trendigast i stan ;)

Jessica sa...

mycket sannolikt med tanke på att hela Sveriges kulturmaffia är på plats :P Men tack iaf! :)

Nina sa...

Syster S dyker också upp imorgon i något skede och då ska jag försöka frakta hennes saker till mig. Tror att det blir typ tidig eftermiddag. Före det måste jag plugga, men kvällen är ledig!