söndag, mars 14, 2010

Post-årsfest

Det blev en bra fest, årsfesten. Som tur, eftersom den hade hypats både av andra och av mig själv, och eftersom jag nu fick äta gott, sitta bredvid den trevliga nya professorn, dricka salmare, dansa, posera i hattar och gå hem sådär glad och passligt nostalgisk.

I dag vaknade jag upp nästan en timme efter att sillisen hade börjat och tänkte att det nog var ett tecken. Till skillnad från många andra(?) har jag aldrig varit ett fan av sillisar, och nu kunde jag med gott samvete chilla hemma och vara trött men nästan inte alls krapulantisk i lugn och ro. Vår fina antologi smygpublicerades i dag och den är jag visserligen väldigt nyfiken på, men jag får väl helt enkelt gå på releasefesten senare för att ta reda på vad det egentligen är jag och mina medskribenter har producerat.

2 kommentarer:

Nina sa...

Vad bra att det blev lyckat, försökte förklara Prosas betydelse för E igår men tror inte att det gick hem helt och hållet. Men tack för fint meddelande, jag kände mig verkligen extremt sentimental igår. Kram!

Jessica sa...

Det kan hända att man måste ha upplevt Prosa för att till fullo förstå fenomenet!

Kram vännen!