onsdag, november 18, 2009

Plaska vid ytan

Handledar-M är trevlig och inspirerande samtidigt som hon sprutar idéer så att jag känner att jag vill påminna henne om att jag ska skriva gradu och inte doktorsavhandling. En annan M håller föreläsning om graduångest och berättar historier om hur hon brukade koka en kanna té varje morgon samt köpa en ros till sitt arbetsrum varje måndag. Jag känner att jag ska köpa lite mappar och post its för att strukturera det abstrakta moln som ska bli min gradu. Sen när jag har tid att skriva den that is.
Medlemmarna i en projektgrupp bläddrar förtvivlat bland kalendersidorna och jag känner att jag åtminstone ännu är på ytan, även om jag redan måste plaska häftigt för att inte sjunka och drunkna i ett hav av rapportmoduldeadlinepresentationpowerpointanalysabstractprotokolltentkurslitteratur.

2 kommentarer:

Jenny sa...

kämpa på, det är riktit snart jullov! :)

Jessica sa...

snart och snart :P