onsdag, november 04, 2009

Måhända motsägelsefullt

Det slog mig att en av de saker jag verkligen trivdes med i Göteborg var att jag fick koncentrera mig på mitt huvudämne till hundra procent. Visst blev det tungt det också, tre litt.vet.kurser kan vara ganska maffiga att hantera, men allt hängde ändå ihop på något sätt. Många kurser i Sverige är oftast 3o eller rentav 40 poäng stora; där har du sedan program så det räcker för en hel termin.

Samtidigt trivs jag med mina biämnen, de utgör en bra kontrast till mitt huvudämne. De som träffat mig den här hösten tror mig kanske inte, jag har muttrat alldeles för mycket om rapporter och moduler för att de ska kunna göra det. Men det är nog sant, det är nätkurser jag inte tycker om.
Allra bäst är det när man kan kombinera huvud- och biämne. På vårvintern fick en MF-lärare ta del av ingående marknadsföringsanalys av AdLibris, och nu håller jag på att fördjupa mig i publishing industry och dess statistik och hemligheter.

4 kommentarer:

Nina sa...

Jag kan faktiskt känna igen mig i det du säger trots att mina kurser inte är bautastora helheter. Men eftersom de mer eller mindre handlar om samma saker (just nu modernism i olika former) blir det ändå en slags kontinuitet. Och nätkurser - never again. Men UCL använder sig faktiskt av Moodle.

Nina sa...

Förresten syns din uppdatering inte igen...

Jessica sa...

här är vi fortfarande upprörda över att du hyllade MinPlan. Bara så du vet.

(det var väl för bra för att vara sant det där med uppdateringarna...)

Nina sa...

Känner att jag nog aldrig vågar komma tillbaka till Åbo mera.