onsdag, mars 25, 2009

inte så spännande

Det var trevligt att susa nerför backarna i några dagar, och sedan var jag helt inställd på att komma tillbaka till ett vårigt Åbo. Men nähe, nu är det vinter och människorna slinter (fortfarande).
Det var också trevligt att fylla år, men eftersom alla andra fyller enfjärdedelssekel glöms mina futtiga siffror snabbt bort igen. I dag ska en av de där 25-åringarna firas med sangria och plättar, på bästa sätt med andra ord.
Jag känner mig nästan som en pendlare, men uppbokade veckoslut fram tills jag vet inte när. Ser verkligen framemot Göteborg om mindre än en månad, och sedan är det slutrest fram till hösten. Sambo med släkt planerar värsta Asien-turnén men jag måste vara Klok och Vuxen (heeej, jag fyllde ju inte ens enfjärdedelssekel!) och låta bli att boka en sådan biljett. Vad jag däremot ska göra är att ta tag i juridkböckerna igen, min flit för några veckor sedan payed off och jag det rasslade till när studiepoängen ramlade in i STURE. Men det tog ju liksom inte slut där. Som motpol får min dammiga kandidatavhandling fungera; den ska opponeras så småningom och jag ska läsa igenom den för första gången sedan juli och sedan Ändra På Saker. Något jag är verkligen dålig på, när jag anser mig vara klar med något får det vara. Plus att jag inte ens är helt på det klara med vad som ska ändras.

Inga kommentarer: