torsdag, november 27, 2008

Post-Salzburg


Nu är jag hemkommen igen, och som sig bör efter en semester är jag rätt mör och i behov av... ja, en semester ;)
Jag har fått uppleva lite snö, hurra! Göteborg var visserligen snöigt så jag åkte iväg, men det såg jag endast inifrån flygfältet där jag satt och väntade då mitt första flyg blivit inhiberat p.g.a. tekniska problem... Det löste sig dock med ett direktflyg till München i stället, och även om där regnade då jag landade blev det snöstorm nästa dag. I Salzburg föll det lite snö medan vi gick omkring på julmarknaderna och utisarna var ute och rullade i snön och kastade snöboll =).
Salzburg är en charmig och vacker stad, om än väldigt liten. På måndag då Jonathan hade åkt hem och Petsku läste på tent utnyttjade jag därför de korta avstånden i Mellaneuropa och åkte iväg på en dagsutflykt till Linz, trevligt! Annars så har jag strosat omkring på julmarknaderna och beundrat bergen som verkligen dominerar omgivningen, de är otroligt maffiga! Vi diskuterade också utbyteserfarenheter och det var trevligt att få träffa Petskus utisvänner på schweizisk ostfondue samt på en rumsfest. Campuset låg auf der Pampa med bara en skruttig Spar-butik i närheten, och de hade inte ens något CO att trösta sig med! Å andra sidan har de en ölmaskin i common room, så det går väl ingen nöd på dem! ;) Jag meddelar härmed stolt att jag lärt mig att dricka öl - nästan i alla fall! I Radler-form, d.v.s. utspädd med typ Sprite var det hur gott som helst!
Tusen tack Petsku för att jag fick komma och prassla på din luftmadrass! :)



3 kommentarer:

Anonym sa...

Mellanbilden ser ut som en pic från nån stor film, som Narnia eller The golden compass. Vaude!

Anonym sa...

Låter som om du hade en mycket trevlig resa. :) Ikväll ska vi glögga oss rödnästa här i stan.

Jessica sa...

Kristin: Jo, det kändes lite domedagsaktigt faktiskt :) Men mäktigt!

Karin: Jepp, jag är nöjd! :) Ha det härligt på Glöggrundan, hälsa HumFens glöggbytta från mig, vi och den var ett oslagbart team förra året! =)