tisdag, november 04, 2008

Halloween-fest m.m.

Ninnu och Ida är fortfarande här och lever ett duktigare utisliv än jag; igår var jag helt däckad av trötthet och förkylning så de gick på pub ensamma och kom hem och hade träffat en massa utisar med exotiska nationaliteter - det känns som om jag fortfarande skulle känna endast tyskar och finländare :D (Fast inget fel på det i sig, de är fantastiskt trevliga :))

Under veckoslutet var dock även jag med på festligheterna (hence tröttheten :P); på fredagen höll tyska Jaana födisfest och vi klämde alla in oss i ett Olofshöjdrum, tror att vi som mest var 20 pers inne på samma gång! Efteråt fortsatte vi in till en klubb i stan.
Nästa dag var dock the big party day; Chalmers hade Halloween-fest och Ninnu, Susanne och jag tog oss dit. Men först för-förfest och förfest så klart! ;)

Student buddy-Emma och jag på hennes förfest

Jag och Ninnu i våra djävulshorn

Sömngångar-Susanne och jag

Party party (observera den charmiag utstyrseln i form av ett wc-lock...)

=)

En superkul kväll och sedan en rätt trög söndag efter det... Jag fortsatte dock mitt projekt att titta mig igenom Göteborgs bioutbud, nu var det den svenska vampyrfilmen Låt den rätte komma in som gällde, och eftersom jag är urusel på att klara av skräckfilmer så satt jag och spände mig i stolen och höll mig på så sätt vaken ;).

Nu lever vi lite mera vardagsliv; vi hänger på stan och i mitt rum och jag smiter iväg och försöker plugga emellanåt. Imorgon är det good old CO som gäller innan N&I åker hem på torsdag och jag ska hinna dammsuga innan familjen anländer för rumsinspektion ;).

4 kommentarer:

Anne sa...

Va stilig du var i dina horn!

Jessica sa...

Jamen tack, jag måste säga att jag trivdes väldigt bra i dem! ;)

Anonym sa...

wc-look borde det kanske heta.... haha. Jag är så rolig.

Jessica sa...

Du är ju det! Hur lever livet i Åbo, skriv o berätta så att jag kommer ihåg att där också är jättebra! =) (Ska svara på brevet snart, plötsligt är jag tvungen att skriva svar till fem människor, hur gick det till? ;))