onsdag, december 01, 2010

Samtal anno 2025

Jag: Kids, back in 2010* ordnades det för första gången en bloggala i Svenskfinland och alla undrade vilken klänning Fager Dam skulle sätta på sig, om Smulans hår skulle hålla volymen fram till galan, hur Catariina skulle göra med lösögonfransarna och om Linn skulle hinna fram i tid.
Kidsen: Nå hur gick det då? (Alternativt: "Ööh, vad är blogg?")
Jag: Ja, mamma var ju alltså tvungen att jobba i finlandssvenskhetens högborg och satt i stället klistrad vid livestream utan ljud och förbannade att de flesta finlandssvenskar ännu inte hittat till Twitter så att jag kunde få liverapporter.
Kidsen: Va? Du hade bloggat i över fem år och du gick inte på galan??
Jag: Mamma jobbade!!
Kidsen: Vitsi vad lame!
Jag: Lame kan ni vara själva!

*) Oklart varför jag a) skulle prata engelska med mina barn b) skulle prata med Ted Moseby-röst

9 kommentarer:

Nina sa...

Det är väl helt självklart att du skulle prata med Ted Moseby-röst!

Jessica sa...

Stackars barn som inte kommer att förstå någon av mina referenser. Alternativt stackars mig som inte kommer att bli förstådd!

när det börjar sa...

Det här låter som om det är dags att starta en fb-tråd för kvällen!

Sara sa...

Haha, jag kan helt se det framför mej! Speciellt lädersoffan där barnen sitter och din röst som plötsligt blivit som Teds... :D

Jessica sa...

när det börjar: JOOO! <3 Anytime, jag är bänkad på jobbet!

Sara: Huj, varför tycker alla att det är så lätt att föreställa sig mig med Moseby-röst??

Sara sa...

HAHAHA, jag tror det har mer att göra med att vi sett för många avsnitt HIMYM än med dej Jessica! Eller så e det för att du alltid har så bra kommentarer som sku passa in i serien. Eller en kombination... ;)

Jessica sa...

Det var diplomatiskt och bra, gillar det där med "du alltid har så bra kommentarer" :)

martina sa...

jag håller med dina future kids; laaaaaaaaame!

Jessica sa...

Men vi hade iaf en diskuterade FB-tråd!