fredag, december 31, 2010

Årets det ena och det andra

Årets win: Att jag fick börja recensera böcker för två dagstidningar.

Årets fail: Att jag fortfarande inte kunde ta ut min kandidatexamen.

Årets glädje: Att jag kom in på LittSkap!

Årets besvikelse: Att jag inte fick praktikplatsen i Stockholm.

Årets resa: Jag åkte till London, Göteborg, Göteborg igen, Stockholm och Amsterdam. Alla resor var väldigt fina på sitt sätt, men Göteborgsresan i september med bokmässa och bloggträff och sedvanligt fint Göteborgsprogram fick nog en guldkant. Se även Årets bild.

Årets absurda: Att mommo dog bara några timmar efter moffas begravning.

Årets utdragna: Dött lopp mellan vår flytt och min gradu.

Årets bild:
Den här, utan tvekan. Tagen på Kelly's i Göteborg, september.

Årets läsning: 161 böcker. Vissa var bra, andra inte. Gillian Flynn, Lisa Genova, Emma Donoghue och Therese Bohman lämnade störst intryck.

Årets tv-serie: Efter intensivt knarkande hela hösten får jag lov att svara Criminal Minds.

Årets mat: Halloumisallad. Och tacos.

Årets dryck: Skumppa!

Årets frisyr: Efter nästan 15 års exil gjorde pannluggen comeback i mitt ansikte

Årets helg: Inbördes hos H i juli. Galet varmt, halloumi på grillen, simning i flera timmar, skrivövningar, biljard mitt i natten, vitvinsdunk, pyjamasparty, världens godaste morgonmål.

Årets fest: Js årliga kräftis. Det är fint att dansa till 90-talshits med sina vänner i ett kök klockan fyra på mogonen.

Årets nolooo: Kusin N gifte sig med sin J och jag hade jätteroligt tills jag blev svinfull. Ridå.

Årets hihi: Jag skaffade mig två brudfrämmor.

4 kommentarer:

Nina sa...

Åh vilka vackra kvinnor!

Jessica sa...

"Underbara kvinnor vid ölstop" kallar jag bilden!

idafia sa...

Haha, årets bild är verkligen toppen!

Jessica sa...

Det är den! Man kan titta på den om och om igen och ändå bli lite glad och förvånad liksom!