fredag, december 10, 2010

Kröh kröh

Efter att ha väst mig genom natten (så svullen hals att det känns som om hostan och andningen fastnar där) var det dags att besöka läkare. Jag blev stucken i fingret och petad i halsen (hatar hatar hatar nieluviljely och ser det som ett stort framsteg att jag inte längre gråter när det görs eller kommer på tal!), fick meds* och kom hem och sov som en klubbad (väsande) säl i tvåtre timmar.

Nu är J på bankens julfest, snygg var han när han gick men jag är så snuvig att jag inte kunde känna hans parfymdoft. Jag hostar, snyter mig, OD:ar Gilmore Girls och ska kanske äta en chokobit bara jag låter den smälta ordentligt i munnen först. Kommer knappast att känna nån smak, men hej, det är ju ändå choko.

*) som ska bytas ut imorgon om det visar sig vara angina. Mitt liv är så otroligt spännande!

Inga kommentarer: