söndag, juni 14, 2009

Ständigt denna längtan

Kopierar som bäst in Kinatips av människor som bott/varit där från mailen och FB-mailen till ett Word-dokument jag ska printa ut senare, och det är en garanterad resfebershöjare ska jag säga! Blir alltid fascinerad över min omättliga reslust, trots att jag i Finland trivs alldeles för bra i egen hemmasoffa längtar jag samtidigt ständigt ut i världen! Underbart att ha Kina och Berlin inskrivna i kalendern och en hel del andra drömmar på hjärnan. Om inte annat kanske jag får högre arbetsmotivation... ;)

Hemma är också bra; det har varit en kul vecka med många kaffedejter, övernattningsgäster, grekisk mat, öl-/vindrickande och annat skoj. J har en spansk och en amerikansk gäst på besök och vi är ack så internationella där vi konverserar på engelska och tyska med enstaka spanska ord då vi sitter vid köksbordet/på balkongen om kvällarna. Kul! Och - resfeberalstrande även det!

Inga kommentarer: