måndag, oktober 10, 2011

Om jag sätter en kryptisk rubrik så vet ni inte att jag bara bloggar om det där alla andra bloggar om i dag



Nu börjar de finlandssvenska tangentborden glöda igen, dags för Bloggpriset 2011! Läs mer om juryn och galan (5:e december) här och nominera dina tre favoritbloggar här!


Hur fungerar de där sju kategorierna förresten, då man själv bara kan tipsa om tre bloggar? Är det samma kategorier som förra året eller hittar juryn på den efter att ha sett vilka bloggar som nominerades?

3 kommentarer:

catariina sa...

I år kommer juryn att välja vinnare i följande kategorier:

Årets bäst skrivna blogg
Årets roligaste blogg
Årets snyggaste blogg
Årets mest originella blogg
Årets mest inspirerande blogg
Årets nykomling

Publiken röstar fram vinnaren i kategorin
Årets blogg.
---

Man nominerar alltså sina tre favvon och sen utgående från dem (bl.a.) väljer juryn vinnare. Förutom sen årets blogg, som röstas fram. Antar att det kommer att komma upp nomineringar sen som man får rösta på. Borde väl ha detta på klart men inte ritkgit ännu, snart kan du fråga mig vad som helst och jag vet. ;)

Sandra N sa...

Hur man väljer tre bloggar är väl en utmaning i sig. Man borde bli nominerad bara för det :)

Jessica sa...

Catariina: Ah, tack för info! Bra men kluriga kategorier, nu är jag glad över att jag inte själv behöver välja :)

Sandra: Haha, kanske det